Blog Challenges · Книги

Blog Challenge или как ми идват разни идеи…

Привет,

Този блог пост е рожба на една хрумка и желанието ми да се изритам леко в задника и да добавя съдържание в иначе празния си блог (създаден към края на 2013-та).
Преди около месец, в една лежерно мързелива събота, си седях пред компютъра вкъщи и безцелно ровех из интернет пространството, когато се присетих за блога на Гери. По принцип не съм типаж, който следи стриктно форуми или блогове, но нейният е младичък, свежичък, насочен към любимото ми хоби, та си го чета съвестно. Имах късмет в тази не много далечна събота и уцелих нова статия, която някак носталгично ме върна към времето, когато създадох този блог. Взех да се чудя дали ще започна да пиша в него най-накрая, вместо да чакам вдъхновение…

Следваща ми мисъл беше, че имам нужда от някакъв стимул. После пък се присетих, че най-добре пиша, когато имам другарче. Реших, че ще е по-лесно (и интересно) да измислям теми за някой друг, отколкото за себе си и обратното. Учудващо, намирането на другарче се оказа лесно, а резултатът е този пост.

И така, тъй като ме знае, че съм любител читател, Гери реши да ме challenge-не с книжния таг на Epic Reads.

The Epic Reads Book Tag

If you could invite one author and one of their fictional characters to tea, who would you invite and what would you serve them?
Ако можеше да поканиш някой автор и един от неговите/нейните герои на чай, кого би поканил(а) и какво би им сервирал(а)?

Първото име, за което се сетих, щом прочетох въпроса, беше Джоана Линдзи, която пише с изключително добро чувство за хумор. Изборът на неин герой беше доста труден, но в крайна сметка се спрях на Ейми Малори – една особено колоритна литературна героиня, с която съм се смяла от сърце и то в няколко романа. Смятам, че ще си прекараме доста добре трите на по чай и домашно приготвени меденки и палачинки със сладко от вишни. Някак дори мога да си ни представя как се смеем и коментираме различни случки и персонажи.

What book do you wish the author would write a prequel for?
За коя книга би искал(а) авторът да напише предистория?

Хм, в такива моменти винаги ми е трудно да се сетя за конкретно заглавие, макар да съм попадала на доста творби, които отговарят на критерия. На първосигнал ще кажа, че с интерес бих прочела в повече подробности историята на Пол и Люси от трилогията „Скъпоценни камъни“ на Керстин Гир.

Which two characters (not from the same book) do you think would make a good couple?
Кои двама герои (не от една и съща книга), според теб, биха били сладка двойка?

Тук ще трябва да капитулирам, колкото и да ми е тъжно. Не мисля, че някога ми е хрумвала подобна асоциация между герои от различни книги. Дори и след като прегледах заглавията в goodreads профила си и доста остарелия си електронен списък от книги, пак не успях да се сетя дори за един такъв герой, който да ми се иска да сватосам, пък какво остава за двама, които да си подхождат.

If you ran into your favorite author on the subway and only could say one sentence to them, who is it and what would it be?
Ако случайно се натъкнеш на любимия си автор в метрото и имаш възможност да му кажеш само едно изречение, кой ще е авторът и какво ще е изречението?

Имам доста повече от един любим автор, по-скоро десетки. В случая не бих отказала да се размина с Агата Кристи. Най-вероятно бих издрънкала нещо не особено оригинално, от рода на „Мис Марпъл е страхотен персонаж!“ (Почти щях да напиша „Мис Марпъл кърти!“, но някак не ми звучи подходящо.)

What book made you a reader and why?
Коя книга те направи читател и защо?

Вероятно ще излъжа коя точно беше. Читателската ми кариера започна между първи и втори клас със списъка за четене през лятото. Може би „Пипи дългото чорапче“, „Алиса в страната на чудесата“ или „Емил от Льонеберя“? Това са едни от първите заглавия, които ме завладяха. Още с първата книга осъзнах, че обожавам да чета, да се пренасям в други светове и да изживявам приключения, за които не съм и помисляла.

Incendio! Your bookshelf just caught on fire. Show us the book you’d save.
Инсендио! Библиотеката ти с книги току що лумна в пламъци. Покажи ни коя книга ще спасиш.

О, това е жестоко! Само една?! Всъщност, ако трябва да сме честни, вероятно бих хванала нещо на посоки в такъв критичен момент, надали ще имам време да се замислям много…
Тъжното в случая е, че която и да избера, ще падне ровене, тъй като на всеки рафт има по два реда книги. Още по-лошото е, че не малка част от тях са търсени и изравяни от сергии по улиците, та няма да ми е много лесно да възстановя всичките. Ок, нека бъде „Моят прадядо и аз“ на Джеймс Крюс, донякъде заради сантиментални причини, тъй като е една от най-любимите ми книги още от деството, а и няма много нейни издания.

What dystopian world would you want to live in if you had to choose one. Why?
В кой дистопичен свят би искал(а) да живееш, ако трябваше да избереш един? Защо?

Не мисля, че искам да избирам някой… Не звучат, като най-приятните места на света. Виж, ако ставаше дума за магическия свят от Хари Потър…

What is your most epic read of all time?
Кое е най-епичното ти четиво за всички времена?

Най-епичното? Ако трябва да се придържаме към значението на думата, бих казала поредицата за Хари Потър. Епична от където и да я погледнеш. : )

Пфу! Предизвикателството преборено! : ) До следващия път…

Вашият коментар

