Blog Challenges

Ново предизвикателство, нов проект и първа инфографика

Навън е 25 градуса, в стаята ми се усеща като минимум 32 и се опитвам да се разхладя с вентилатора на полуумрялата си духалка (наследство от студентските години на сестра ми). При такава идилична обстановка, как да не се вдъхнови човек?

Шегата настрана, след известно затишие се завръщам, за да изпълня последното предизвикателство, което Гери ми отправи преди повече от месец – да създам своята първа инфографика на тема по свой избор.

Трябва да призная, че преди да получа предизвикателството, нямах ясна представа какво е инфографика, нито колко популярно е това средство за синтезирано представяне на информация. Това следва да покаже, че начинанието не беше никак лесно.

Основният ми проблем, разбира се, беше подбора на тема. Минах през не една и две, докато се спра на финалната. Първо се гмурнах на дълбоко, решена да скалъпя нещо практично и интересно. Не бях предвидила обаче няколко неща:

  1. Моя милост далеч не е толкова творчески надарена, колкото й се иска.
  2. Малко след възлагането на предизвикателството дойде време за ежегодния team building на фирмата – ето ти един ангажиран уикенд.
  3. И като сме на тема работа – разпределиха ме по нов проект, заради който ми се наложи да пътувам до Амстердам за около половин седмица – ето и втори ангажиран уикенд.

Така че побутнах настрана започнатото и превключих на друга вълна, като за начинаещи. Така де, изхитрих се – реших да представя в кратка инфографика какво означава да си iOS developer, който е включен в нов голям проект. В повечето случаи си представяме, че програмиста е зает най-вече да пише код и обикновено това е така… освен в първите седмици на нов проект, когато всичко е хаотично, особено ако паралелно се опитваш да финализираш PM-ските си задължения по предишен проект и новият ти екип е разпръснат в три държави.

Данните далеч не могат да се приемат за статистическа извадка, но лично на мен ми беше интересно да си направя равносметка и ми даде възможност да си поиграя с piktochart – услугата, която използвах за направата на инфографиката. Ето го и резултата:

newprojectstatisticsРисковете на професията – понякога може да прекараш почти една трета от времето си в разговори и координиране на работата, вместо в работа, особено ако работиш с голям екип.

Au revoir!

Вашият коментар

