Blog Challenges · Книги

The ‘Fall Time, Cozy Time’ Book Tag

Есента е любимият сезон на Гери и тя явно реши да ме вкара в духа на настъпващия сезон с един есенен таг. Ето го и него:

1. Шумолящи листа: Светът е изпълнен с цветове – избери книга, която има червени/оранжеви/жълти нюанси по корицата.
(Crunching Leaves: The world is full of color – choose a book that had reds/oranges/yellows on the coverthe-martian

Първата книга, за която се сетих, е „Марсианецът“ на Анди Уеър. И двете корици (оригиналната и българската) са окъпани в есенни разцветки. А и самият роман е наистина завладяващ, държи те в напрежение постоянно. Освен това добре се справя и като плажно четиво, въпреки есенния vibe на корицата (от личен опит го казвам).

2. Удобен пуловер – най-накрая е достатъчно студено, за да наденеш топли удобни дрехи: Коя книга предизвиква у теб топли трепети?
(Cozy Sweater – It’s finally cold enough to don warm cozy clothing: What book gives you the warm fuzzies?)

Трудно ми е да посоча само една книга. Доста романи са предизвиквали топли чувства у мен, най-вече с конкретни сцени. Примери са „Розата и херцогът“ и „Защото вярваш в любовта“ на Мери Джо Пътни, „Коприна и стомана“ на Кат Мартин и много други. Да не говорим, че изпадам в голяма носталгия, когато се прибера до родния си град за няколко дни и ми остане малко време да разлистя някои от любимите си книги. Самата възможност да го направя ме изпълва с умиление докато чета и си припомням смешни и/или тъжни моменти.

3. Есенна буря: Вятърът фучи и дъждът се сипе – избери любима книга ИЛИ жанр, която ти харесва да четеш по време на буря.
(Fall Storm: The wind is howling & the rain is pounding – choose your favorite book OR genre that you like to read on a stormy day)

Обикновено не свързвам книги/жанрове с природните стихии. Всяко интересно книжле би ми доставило удоволствие да се сгуша с него под някое одеало с нещо топло за пиене, докато бурята си вилнее навън.

4. Свеж, хладен въздух: Кой е най-якият герой, с когото би искал/а да си размените местата?
plennica_na_vqtara(Cool Crisp Air: What’s the coolest character you’d want to trade places with?)

Хм, интересен въпрос. Не съм се замисляла… Едни от първите имена, които изникнаха в главата ми, бяха Хърмаяни от Хари Потър, както и Ейми Малори от поредица на Джоана Линдзи за семейство Малори, но след това се сетих за Доминик Уилъби от „Пленница на вятъра“ на Кит Гарланд. Не бих имала нищо против да се разменя с нея. Жената знаеше какво иска, не се притесняваше да натрие носа на всички, които се съмняваха в нея и определено изживя доста вълнуващи приключения.

5. Горещ ябълков сайдер: Коя не чак толкова популярна книга искаш да се превърне в следващото голямо, търсено издание?
(Hot Apple Cider: What under hyped book do you want to see become the next biggest, hottest thing?)

Не мисля, че има книга, която бих посочила. По принцип основният жанр, който чета, е непопулярен по презумция. Едно заглавие няма да е достатъчно. По-скоро ще се радвам, ако вместо това повече хора станат толерантни към предпочитанията на останалите, както по отношение на книгите, така и когато говорим за музика и филми.

6. Палта, шалове и ръкавици: Времето е станало студено и е време да се покрием. Коя е най-смущаващата корица, която притежаваш и предпочиташ да криеш на публични места?
(Coat, Scarves, and Mittens: The weather has turned cold & it’s time to cover up. What’s the most embarrassing book cover you own that you like to keep hidden in public?magiqta_na_strastta

В последните години реално обличам всички книги, които чета, с нещо, за да не станат на подметка от постоянно разнасяне напред назад, но иначе няма книга в колекцията ми с корица, от която да ме е срам, или да ме смущава дотолкова, че да ми се иска да я крия от хорските погледи. В това отношение съм голям темерут, най-вече защото основната ми грижа е какво е съдържанието, а не корицата. Така де, развявала съм бебчето вдясно в градския транспорт без никакъв свян, а и много други като него.

7. Подправки за тиквен пай: Коя е любимата ти есенна утешителна храна?
(Pumpkin Spice: What’s your favorite Fall time comforts food/foods?)

Не мисля, че имам любима утешителна храна по принцип, или поне не съзнателно. Ако говорим за любима храна в есенно/зимния период, то това е боб яхния. 🙂

Вашият коментар

