Книги · Размисли разни

2016-та в книги | BookTubeAThon Резултати. Част 2

Чао 2016-та, здрасти 2017-та! Или с други думи, дойде времето, в което се замисляме за изминалата година и си поставяме цели за новата. Ако трябва да съм честна, обикновено не правя нито едно от тези две неща. Затова и този пост вижда бял свят с известно закъснение.

Последните седмици очевидно бяха посветени на равносметки, в случай, че сте си пускали телевизора през това време. Убедих се, че не е нужно човек да гледа новините ежедневно. Просто изчакайте края на Декември и националните телевизии услужливо ще систематизират всичко в една обобщителна емисия. Чиста работа!

Що се отнася до мен обаче, бих казала, че 2016-та беше сравнително спокойна – същата работа, приятели, колеги. Не беше нито грандиозна, нито лоша и мина доста неусетно.

Началото на годината се отличи с повечко работа и стрес. Открих някои не особено приятни черти в характера си и надявам се, успях да поработя над тях.

Май месец се вдъхнових да възродя този прашасал по онова време блог. Не може да се каже, че бях крайно активна в него, но със сигурност му отделих доста повече време в сравнение с преди.

Също така през юни се отчетох с едно служебно пътуване до Амстердам. Най-накрая моя милост се повози в самолет и прибави още една европейска страна към скромния списък с посетени места. А самото пътуване постави началото на работата ми в един от най-големите проекти, в които съм участвала. Вече повече от половин година съм част от един не малък екип, от което научих доста неща, както за себе си, така и за околните.

И разбира се, покрай всичко това, успях да участвам (донякъде) в BookTubeAThon и да отметна 19 прочетени книжки. Скромно число, но все пак постижение, което не бях достигала от няколко години.

goodreads-2016

Goodreads услужливо систематизира читателските ми напъни тази година (ето тук), но все пак ми се стори добра идея да кажа по някоя дума за всяка книга. Най-малкото мога след време да се върна към този пост и да си припомня впечатленията си. Ето ги и четивата, с които си запълвах времето през 2016-та:

1. „Господин Ибрахим и цветята на Корана“ (Ерик-Еманюел Шмит)
Книжлето беше подарък за рождения ми ден. Кратко, но поучително някак. Кара те да се замислиш.

2. „Прелъстена невинност“ (Джоана Линдзи)
Любима авторка, но не толкова любима книга за съжаление. Историята беше някак претупана, химията между героите като че ли ни беше по-скоро натрапена, вместо да извира от страниците. Като цяло романът беше ОК, но далеч от нивото, което обикновено очаквам от Джоана Линдзи.

3. „iOS 9 by Tutorials: Learning the new iOS 9 APIs with Swift 2“
Полезно четиво. Тук таме имаше по някоя пропусната грешка, но нищо прекалено сериозно.

4. „Stealing His Heart“ (Cameron Delaney)
Случайна находка, но доста сполучлива. Романът е от онзи тип, който някак ти стопля сърцето и ти е много приятно да прочетеш.

5. „Stardust“ (Neil Gaiman)
Първата книга на автора, която чета. Бях гледала екранизацията още преди години, когато излезе, без да подозирам, че е по книга. Щом разбрах обаче, веднага метнах книжлето и останах също толкова доволна от него, колкото и от филма.

6. „Спящата и вретеното“ (Нийл Геймън)
Този път заглавието/автора са изписани на български, защото прочетох книжката на роден език. Радвам се, че БГ издателят е решил да запази оригиналната корица, която несъмнено грабва окото. А и самата история/приказка е интересна и увличаща.

7. „The Beautiful Cassandra“ (Jane Austen)
Ранни творби на Джейн Остин от младежките й години. Кратки, иронични, далеч от върховете, които е постигнала в последствие, но все пак приятни.
[BookTubeAThon] 2. Прочети книга само след залез слънце
[BookTubeAThon] 5. Прочети книга, която е по-стара от теб

8. „All I Know Now“ (Carrie Hope Fletcher)
Книжката е сборник от лични истории и доброжелателни препоръки към подрастващите. Не мога да кажа, че научих нещо конкретно от нея, тъй като отдавна съм минала тийн годините, но ми беше интересно да се върна малко назад и да помисля за някои неща. Може и да не съм 100% съгласна с всичко написано, откъм възгледи, но има доста солидни неща вътре, които си струва да се прочетат.
[BookTubeAThon] 3. Прочети книга, която си открил/а чрез booktube

9. „Марсианецът“ (Анди Уеър)
Забавна, увличаща и много интересна. За съжаление има какво да се желае от българския превод, но това е друга тема. Филмът леко бледнее пред книгата, както обикновено се случва. Започвам да се убеждавам, че поне при мен, шансовете да харесам както книгата, така и екранизацията, се увеличават, ако гледам първо филма. Така няма да съм разочарована, ако ключови моменти от историята липсват, защото няма да осъзнавам липсата им.
[BookTubeAThon] 1. Прочети книга с жълто на корицата

10. „Hard as You Can“ (Laura Kaye)
Втора книга от поредицата за Хард Инк. Отново бях пометена от историята и от героите. Много силен роман!
[BookTubeAThon] 7. Прочети седем книги

11. „Harry Potter and the Cursed Child“ (John Tiffany, Jack Thorne, J.K. Rowling)
Не очаквах много от тази книга, което предполагам ме спаси от голямо разочарование. Може би, ако имах възможност да гледам пиесата на театрална сцена, бих променила мнението си. Все пак недостатъците са очевидни. Имаше сюжетни дупки, някак изопачени герои, които далеч не сме свикнали да виждаме в светлината, в която бяха представени. На фона на всичко това обаче, беше стоплящо и уютно да се върнеш към магическия свят на Хари Потър, не може да се отрече.

12. „All Summer in a Day“ (Ray Bradbury)
Кратко и разтърсващо четиво.

13. „Нежен вихър“ (Джоана Линдзи)
Още един роман, който беше просто ОК. За съжаление и тук, подобно на „Прелъстена невинност“ ми се стори, че историята е претупана. Имаше и няколко постъпки от страна на главния герой, които ми се сториха напълно излишни, макар да бяха оправдани до известна степен в края на книгата.
[BookTubeAThon] 4. Прочети книга на един от любимите си автори

14. „Аз преди теб“ (Джоджо Мойс)
Може би имах прекалено високи очаквания. За съжаление, поне за мен, романът не оправда голямата си популярност. Имаше и добри моменти, но уви, главната героиня Лу по-скоро дразнеше, отколкото да извиква някаква съпричастност и симпатии. Изглежда авторката искаше да покаже как Уил и състоянието му въздействат на Лу и я карат да „порасне“, но за мен идеята беше изгубена. Лу несъмнено пребори някои свои демони, но не мога да кажа, че израстна достатъчно. Винаги, когато се обнадеждавах, че книгата поема в положителна посока, сякаш се връщаше с няколко крачки назад. По-добре да не споменавам филма…
[BookTubeAThon] 6. Прочети книга и изгледай екранизацията й

15. „On the Other Side“ (Carrie Hope Fletcher)
Първата художествена книга на Кари Хоуп Флетчър и тя е очарователна. Мисля, че това е най-доброто определение. Натъжава те, но в същото време те кара да се усмихваш и те зарежда с положителна емоция.

16. „This Modern Love“ (Will Darbyshire)
Още една нехудожествена книжка. Малко нестандарна, малко объркваща на моменти, но много приятна.

17. „What Happens in London“ (Julia Quinn)
№ 2 от трилогията „Бевълстоук“. Забавно, увличащо книжле, съвсем в стила на Джулия Куин. Различава се като атмосфера от предишния роман в трилогията, който беше някак по-мрачен. Тук историята е по-лека и хуморът е водеща сила. Ще видим какви ще ги забърка Себастиян в третата книга.
[BookTubeAThon] 7. Прочети седем книги

18. „A Sticky Note Guide to Life“ (Chaz Hutton)
Развличащо четиво, което съдържа доста истини в себе си. Но нека не се повтарям, вече писах за книжката в друг пост.

19. „The Christmasaurus“ (Tom Fletcher)
Книга предназначена за доста по-млада публика от мен, но бях заинтригувана. Историята е сладурска, коледна и идеална за четене по празниците. Интерпретацията на автора за Северния полюс, дядо Коледа, елфите и прочее беше изненадващо свежарска. Стилът на писане беше хумористичен и закачлив, съвсем подходящ за тематиката и за младия читател. Пък и имаше няколко интересни обрата, които да те държат в напрежение. С две думи: очарователно книжле.

2016-in-books

Поглеждайки към списъка, виждам добра палитра от жанрове и истории, което ме радва, а и очаквам да тази тенденция да се запази през 2017-та. Не планирам някакви конкретни цели за новата година, ще я оставя да ме изненада. А дано изненадите са приятни, за всички ни! Честита Нова Година!

Вашият коментар

