Книги

A to Z Bookish Survey

Продължавам прилежно да отлагам последното предизвикателство на Гери, а междувременно тя ми дава и доста добри идеи, които да отвлекат вниманието ми. Като този таг например. Не съм намислила да тагвам някого, но ако някой си го хареса (както направих и аз), нека се чувства поканен да го изпълни.;)

1. A като Author: Автор, от който имаш най-много книги:

Агата Кристи. Мисля, че имам всичко издадено на български от нея, което ще рече около 85 книги. Може и да съм пропуснала някоя, кой знае.

2. B като Best: Най-доброто продължение някога:

Хм, труден въпрос. Много са, но ще спомена „Сърце от лед“ на Джуд Деверо, втора книга от двулогия169443_b. Едно от най-свежарските четива, които съм чела по принцип.

3. C като Currently reading: Коя книга четеш в момента:

Бях подхванала антологията „The Last Chance Christmas Ball“, но в момента съм я спряла временно и съм към края на „Часът на чудовището“ на Патрик Нес.

4. D като Drink of Choice While Reading: Коя е любимата ти напитка докато четеш:

Рядко имам напитка или храна до себе си, когато чета.

5. E като E-reader or Physical Book?: Предпочиташ да четеш книги на хартиен носител или електронни книги:

Хартиен носител, винаги. Аз съм от старата школа. 🙂 Макар че няма как да отрека удобството на E-reader-a, когато чета книга на английски. Друго си е човек да може да провери значението на някоя дума с един „клик“ върху нея.

6. F като Fiction: С кой герой от книга би излизал/а в гимназията:

Ако говорим реалистично, не се сещам за книга с подходящ персонаж. Иначе съм чела за доста сладури, но те са далеч от гимназиалните години, та ми е трудно да си ги представя в подобна роля. Малко ще послъжа и ще кажа Гидиън от трилогията за Скъпоценните камъни на Керстин Гир. Ученическото ми аз щеше да е повече от доволно от подобна перспектива.

7. G като Glad you gave this book a chance: На коя книга си доволен/а, че си ѝ дал/а шанс:

На „Любов извън закона“ на Сюзън Джонсън. Преди нея бях чела само една друга книга на авторката, от която не бях очарована (меко казано), затова си беше чист късмет, че реших да дам шанс на друг неин роман. Струваше си.

8. H като Hidden Jem Book: Коя книга за теб е като истинско бижу:

Една да беше… Макар че въпросът навява мисли за книги, които човек оценява в последствие и бих казала, че някои от книгите на Мери Джо Пътни влизат в тази категория за мен, като например „Заложница на съдбата“.

9. I като Important: Важен момент в живота ти на читател:

Моментът, в който се научих да чета наум. Незнайно защо, не ми беше лесно да го постигна. Макар че може би събитието е било по-важно за хората около мен, Christmasaurus.pngзащото спрях да ги приспивам с продължително четене на глас. 😀

10. J като Just finished: Книга, която току-що си приключил/а:

„Току що“ е силно казано, защото минаха няколко седмици от тогава, но последната книга, която завърших, е „The Christmasaurus“ на Tom Fletcher.

11. K като Kinds of Books You Won’t Read: Какви литературни жанрове не четеш (не би чела/а):

Предпочитам да дам шанс на съответния жанр преди да го отпиша. Имам спомен само за един такъв случай – еротиката. Бях пробвала една-две книги преди време, от харесвана поредица (по мои наблюдения). Интересното е, че концепцията беше доста добра, скелето на историята – обещаващо, но като се извадеше секса, не оставаше hpofпочти нищо от сюжета, което беше доста разочароващо.

12. L като Longest Book You’ve Read: Коя е най-дългата книга, която си чела:

„Хари Потър и Орденът на феникса“ на Дж. К. Роулинг. 856 страници.

13. M като Major Book Hangover Because Of: Коя книга ти е дала усещане за свръх доза:

Тук става интересно. Когато за пръв път чух определението „book hangover“, се опитах да се сетя за книга, която до толкова ме е впечатлила, че не съм имала желание да подхвана друга след нея поне известно време… и не се сетих за такава. Мисля, че просто не съм такъв тип читател или имам различна представа какво представлява усещането, кой знае.

14. N като Number of Bookcase You Own: Колко библиотеки за книги имаш:

Две етажерки – една малко по-широка, двуметрова и една по-тясна, метър и осемдесет, една отрупана холна секция и един ъглов скрин, пълен с книги. Рафтовете все на по два ката. Всичко това разпределено в два апартамента на 500 км един от друг. Леко е хаос.

15. O като One Book You Might Have Read Multiple Times: Има ли книга, която си чел/а повече от веднъж:

Имам доста такива. Щом се докопам до родния град и остана малко насаме с книгите си, веднага хващам нещо за препрочитане.

16. P като Preferred Place To Read: Къде обичаш да четеш:

По възможност на някой удобен фотьойл, но основно чета в леглото преди лягане или в движение, където сваря.

17. Q като Quote that inspires you/give you all the feels from a book you’ve read: Цитат от книга, който те вдъхновява:

Не бих казала, че ме вдъхновява, но съм се разпознавала в този цитат.

Tи обмисляш всяко свое действие предварително, предвиждаш възможните пречки, преценяваш бъдещите си стъпки. Това в повечето случаи е проклятие, защото животът си продължава, а ти постоянно имаш чувството, че си изпуснала влака.

„Твърде лично“, Джанел Тейлър

18. R като Reading Regret: За какво съжаляваш като читател:

Може би за инертните, откъм четене (за удоволствие), студентски години. Покрай тях започнах да чета сууупер бавно. Мозъкът ми изгуби еластичност, която не знам как да си върна.

19. S като Series You Started And Need To Finish(all books are out in series): Коя завършена поредица искаш да прочетеш до края:

Десетки са, но най-големият ми грях е, че така и не прочетох седмата книга от Хари Потър. Надявам се в близко бъдеще да поправя този пропуск, като междувременно си припомня и първите книги.

20. T като Three of Your All-Time Favorite Books: Кажи твоите три най-любими книги?

„Принцеса Алесандра“ на Джули Гарууд, поредицата Малори/Андерсън на Джоана Линдзи (особено първите 4 книги), Хари Потър… мога да продължа до утре.

21. U като Unapologetic Fangirl for: Непростим фен на…

Историческите любовни романи (и като цяло романтичния жанр).

22. V като Very Excited For This Release More Than All The Others: Коя е книгата, чието излизане очакваш с нетърпение:

Не ги следя тези неща.

23. W като Worst Bookish Habit: Кой е най-лошият ти книжен навик:

Да подхващам поредици и да не ги завършвам.

24. X като X Marks The Spot: Start at the top left of your shelf and pick the 27th book: Посочи 27 книга на най-горния ти рафт започвайки от ляво надясно:

„Гордост и предразсъдъци“ на Джейн Остин, английско издание.

25. Y като Your Latest Book Purchase: Коя е последната книга, която си купи:

Последно купих 8 книги:

img_2811
Winters’ Snow: An On The Other Side Novella (Carrie Hope Fletcher)
Christmas Billy and Me (Giovanna Fletcher)
See Me (Nicholas Sparks)
The Graveyard Book / Coraline / Fortunately, the Milk |Box Set| (Neil Gaiman)
Neverwhere (Neil Gaiman)
A Poem for Every Night of the Year (edited by Allie Esiri)

26. Z като ZZZ-snatcher book (Last Book That Take You WAY Late): Коя е последната книга, която те е държала буден/а до късно:

Мисля, че вече съм прекалено стара за това. Преди години осъмвах с книга в ръка, а сега заспивам на третата страница вечерно време… Иначе последно упражнявах късно четене с „The Christmasaurus“ на Tom Fletcher на Нова година. Не успях да я довърша преди празничните софри, та останах по-докъсно да си дочета.

Вашият коментар

