Книги

TBR | BookBuddyAThon 2017

Преди няколко дни си харесах един четатон и толкова ми се прииска да участвам, че сръчках Гери, оплаках й се хубаво какъв бавен читател съм и общо взето го бях отписала, но тя не ме остави да се предам толкова лесно. Та ето ни двете, спретнали по един TBR, нахъсани да участваме в BookBuddyAThon 2017.

Според скромните ми познания, BookBuddyAThon е четатон, който е създаден от Elena Reads Books и е насочен към четенето в компания или иначе казано с другарче. Аз лично чух за него от BooksandLala, чието видео се оказа особено вдъхновяващо.

Тази година BookBuddyAThon ще се състои от 6-ти до 12-ти май и включва следните 5 предизвикателства:

1. Прочети книга заедно с другарчето си
2. Прочети книга с любимия цвят на другарчето ти върху корицата
3. Прочети книга, чието заглавие започва с първата буква от името на другарчето ти
4. Прочети книга, която другарчето ти е избрало, след като си му дал три опции
5. Прочети книга по свой избор, просто защото другарчето ти иска да си щастлив

Както вече би трябвало да се досещате, моето другарче в този четатон е Гери и за да си дадем по-добър шанс (най-вече на моя милост), решихме да започнем BookBuddyAThon с един ден по-рано, на 5-ти.

Тъй като блога на Гери е леко в отпуска в момента, успях да я придумам да ми гостува за този блог пост. Без повече предисловия (от мен), ето го и моят TBR за четатона, подреден по ред на предизвикателствата:

1. Through the Woods (Emily Carrol)Through-the-Woods

Признавам, че дори не подозирах за съществуването на този сборник с графични истории докато Гери не го предложи като общо четиво за това първо предизвикателство. Един поглед към корицата/резюмето ми беше достатъчен, за да се съглася с препоръката. Тепърва навлизам в света на графичните романи и комикси, така че съм ентусиазирана за всяко ново заглавие, което ми се изпречи пред погледа.

2. Milk and Honey (Rupi Kaur)Milk-and-Honey

Този нашумял напоследък спорник с поезия е доста подходящ за четатон, но всъщност основните причини да го подбера за второто предизвикателство бяха, че:

  • корицата е почти изцяло черна – любим цвят на Гери (а и мой също)
  • едва ли щях да си купя книгата, ако Гери не ми беше споменала за нея

97950293. Годината на върколака (Стивън Кинг)

Не беше лесно да намеря книга из библиотеката си (или поне тази част от нея, която е с мен в София), чието заглавие да започва с Г. Почти се бях отказала, когато се сетих за „Годината на върколака“. Това книжле попадна в ръцете ми донякъде случайно преди доста време, но през последните месеци упорито се заглеждах в него с някакво необяснимо желание да го подхвана, макар да не съм чела нищо друго на автора. На това му се казва приятно стечение на обстоятелствата.

257859934. Giant Days vol. 1 (Allison + Treiman + Sarin + Cogar)

За четвъртото предизвикателство бях подбрала How the Marquis got His Coat (Neil Gaiman), Giant Days vol. 1 (Allison + Treiman + Sarin + Cogar) и Петъчни истории (Елка Стоянова). Все приятни и обещаващи четива. Гери, съвсем разбираемо, се спря на Giant Days (а защо разбираемо, може да се откриете от TBR-а й малко по-надолу).

13556230
5. Десет малки негърчета (Агата Кристи)

Тази кримка я започнах преди доста време, но нещо я замотах. Все пак са ми останали 20-тина листа, та това предизвикателство ми се стори съвсем подходящо, за да се вдъхновя да я довърша най-накрая.

TBR купчинката ми несъмнено е скромно, но избрана с ентусиазъм, така че съм доволна. Силно се надявам съдбата да е на моя страна и да се справя с всички предизвикателства. Фактът, че следващата работна седмица е по-къса, е доста обещаващ!

А сега давам думата на Гери…

Обичам предизвикателствата, дори и да трябва леко да си ги наглася, така че да се справя с тях. Моментът, в който Тихи ми спомена за BookBuddyAThon и колко иска да участва, но не мисли, че ще успеем – точно толкова стимул ми трябваше да се нахъсам и да измислим вариант, който ще е удобен и за двете ни. И така, ето ни тук, вече сте прочели изборите на моето buddy, Тихи, време е да споделя и моите:Through-the-Woods

1. Through the Woods (Emily Carrol)

Хвърлила съм й око от много време, но все отлагах. Тъй като решихме да са повече graphic novels / poems за тези предизвикателства, за да успеем да се справим, ми се стори перфектния избор, а Тихи прие да ми се довери – надявам се да ни хареса и на двете =).

19670702. Coraline – graphic novel (Neil Gaiman)

Имах избор между черно, синьо и лилаво, което доста ме улесни. След много чуденки я открих в TBR списъка си и реших че е идеална. Не само е с черно на корицата, но е и на един от авторите, които ми напомнят за Тихи, така че решението не беше трудно.

3. The Chaos of Longing (K.Y. Robinson)30325231

Рядко стрелям в тъмното, особено за поезия. Исках една от книжките да е поезия, защото съм в настроение за такъв тип книжка, но нямах реална идея коя точно. Буквално отворих Amazon и почнах да скролвам, гледайки само кориците и тази ме грабна. Дори не се замислих и не погледнах и ревюта или оценки, така че нямам никакви конкретни очаквания.

257859934. Giant Days vol. 1 (Allison + Treiman + Sarin + Cogar)

Избрах си Giant Days vol.1, Paper girls vol. 2 (който сега щастливо се мъдри на предизвикателство номер 5) или Doctor who graphic novel 12-тия Доктор. След леко мислене, бях решила да сменя Giant Days на 5 seconds, но Тихи тъкмо вече го беше избрала – съдбата си е съдба, така че избора беше взет.

5. Paper Girls vol. 2 (Brian K. Vaughan)31338724

До преди да почна да пиша описанието на кои книжки съм подбрала за предизвикателството, даже не бях сигурна, коя книга ще поставя на 5-то място. Препдолагах, че ще реша в последствие, когато видя как потръгне четатона. Но ето, взех че реших от сега, миналият месец прочетох vol. 1, хареса ми определено, така че време е за продължението.

Това са моите скромни книжки за 5-те предизвикателства. Да, знам, не са големи, но не количеството е важно, а качеството. А и аз харесвам четатоните, заради самата емоция и стимула да прочетеш максимално много неща на които да се насладиш (е няма да си кривя душичката, доста състезателна натура съм и ако не се справя с предизвикателствата ще се чувствам леко подведена и недоволна от себе си, но ще видим накрая).

Източник на снимките: Goodreads

One thought on “TBR | BookBuddyAThon 2017

Вашият коментар

