Книги

Wrap Up | BookBuddyAThon 2017

На фона на въображаеми фанфари и хвърчащи конфети, двете с Гери се завръщаме от четатонските си приключения с рапорт за свършената работа. Разбира се, с леко творческо закъснение от няколко седмици, но кой ги брои. (Гери: Леко нахално ще се включа с уводно изречение, но държа да поясня, драги ни читатели, че поемам изцяло вината за забавянето на този пост. По някаква необяснима причина бях в творческа черна дупка и каквото и да опитвах да напиша не ми допадаше достатъчно.) (Тихи: Това, след като кака ви Тихи беше в творческа криза първата седмица и нещо. Страшно дуо сме, няма спор.)

Та да си дойдем на думата. BookBuddyAThon се проведе официално между 6-ти и 12-ти Май, но двете с Гери решихме да удължим с ден и започнахме неофициално на 5-ти. За повече подробности каква е идеята на четатона и кои книги планирахме да прочетем, може да намерите тук.

А за впечатления ни от прочетеното, може да обърнете внимание на долните редове.

1. Прочети книга заедно с другарчето си Through-the-Woods
Through the Woods (Emily Carrol)

Тихи:

Първата книга, която подхванах и завърших през този четатон. Определено ме изненада. Не може да се каже, че съм имала някакви конкретни очаквания, тъй като не бях чувала за Through the Woods преди Гери да я предложи като общо четиво, но все пак не очаквах точно това. Книгата е сборник от графични истории, които са кратки, гъделичкащо зловещи и определено ме караха да чета с интерес. Останах очарована от стила на илюстрациите, който сякаш се сменяше и нагаждаше според историята. От друга страна разказите ми се видяха някак назавършени на моменти, с прекално неопределен край. Изглеждаше като авторката нарочно да е решила да остави читателя в неведение, с идеята всеки сам да изтълкува края за себе си. Каквото и да си говорим, останах доволна от книжлето като цяло и никак не съжалявам, че го прочетох. Благодарности на Гери за препоръката.

Гери:

И аз като Тихи, започнах с тази книга този четатон и съм много доволна от избора си. Даде ми доста добро вдъхновение да продължа и с другите книжки в списъка. Илюстрациите са прекрасни – стила, цветовете… мммм… красота.  Но с риск да повторя казаното по-горе от бъдито ми в това предизвикателство – разказите наистина бяха недовършени. Или може би аз не съм вникнала достатъчно в идеята, не знам. Определено бяха приятни за четене, но ако имаха и ясен край щяха да си заслужат пет звезди.

2. Прочети книга с любимия цвят на другарчето ти върху корицата

Гери:
Coraline – graphic novel (Neil Gaiman)

1967070Всички казват, че новелата е много по-добра от илюстрирания вариант затова нямам търпение да ми остане време да я прочета, за да мога да сравня, но предполагам, че би изглеждала много по-плътна и интригуваща и очаквам да ми хареса. Илюстрациите не бяха на особено високо ниво, но пък историята компенсира. Явно си бях подбрала по-страшни и леко creepy книжки за този четатон (каквито по принцип не чета, защото съм много страхлива :D), но определено ми хареса. Срещаме се с любопитната, вечно търсеща предизвикателства Коралайн, която попада в алтернативната вселена на нейната “other mother”. Поставена пред избора между двата свята, нашата героиня успява да открие значението на семейството и опасностите, които се крият дори на неочаквани за нас места.

Тихи:
Milk and Honey (Rupi Kaur)Milk-and-Honey

Останах със смесени чувства от това четиво. Води се сборник с поезия, но на мен ми навяваше повече усещането на дневник, в който авторката е опитала да си събере мислите и да изрази в текст убежденията и идеалите, които я водят напред. Трудно ми беше да възприема написаното като поезия, ако трябва да съм честна. Явно имам по-различно виждане към поезията. Имаше доста добри попадения – редица послания, с които си струва човек да се запознае. Илюстрациите приятно допълваха текста, докато четеш. Не липсваше обаче и пълнеж според мен, на места ми се стори, че авторката си противоречи, затова и не мога да кажа, че останах впечатлена. Приятно четиво, но някак мимолетно, поне за мен.

3. Прочети книга, чието заглавие започва с първата буква от името на другарчето ти

Тихи:
Годината на върколака (Стивън Кинг)

9795029Учудих се колко много ми хареса това книжле. За пръв път чета нещо на Кинг, но съм вдъхновена за още. Книгата е разделена на 12 епизодични разказа, по един за всеки месец от годината. Всяко от тях описва бедите, които се случват в малкото американско градче Таркърс Милс от момента, в който се появява върколак в града. Вероятно книгата няма да се хареса на всеки, тъй като не развива подробно цял сюжет и на някои читатели може да им се стори прекалено кратка или претупана. На мен обаче ми се видя идеална точно както си е. Макар да нямах време да опозная в детайли този или онзи герои, картините, които Стивън Кинг описваше, в допълнение с илюстрациите на Бърни Райтсън ми бяха достатъчни да се потопя в света на малкото градче и чудаците, които живеят в него. А как само бяха описани кървавите сцени… изкусно бих казала, макар че хич не съм капацитет в хорър жанра.

Гери:30325231
The Chaos of Longing (K.Y. Robinson

Не съм сигурна че искам да говоря много за това четиво. Мисля, че този тип “арт” поезия, определено не е моята чаша чай, както се казва. Не успява нито да ме грабне, нито да ме развълнува. А и не смятам изреждането на произволни думи, които просто звучат помежду си, за истинска поезия. Дори се възхитих, че стоически издържах да я прочета цялата.

4. Прочети книга, която другарчето ти е избрало, след като си му дал три 

Тихи:
Giant Days vol. 1 (Allison + Treiman + Sarin + Cogar)

Инцидентно “Giant Days vol. 1” се оказа второто заглавие, което с Гери четохме по братски по време на четатонa и25785993 несъмнено останах страшно доволна от избора, който направихме една за друга в случая. Погълнах volume-а на един дъх и вече кроя планове за закупуването на книжните издания на всичко излязо до момента от този комикс. За незапознатите, историята се върти около ежедневните премеждия на три току що приети в унивеситета момичета, които са се сприятелили по силата  на географската близост, или с други думи – защото са ги настанили в съседни стаи в общежитието. Подобно на Through the Woods и това заглавие започнах без конкретни очаквания и бях приятно изненадана. Илюстрациите, цветовете, хуморът, посланията, всичко беше съчетано в един страхотен краен продукт, от който нямам търпение да прочета още. Само дето малко се улях в купуването на книги в последно време, та съм си поставила лек мораториум върху книжните покупки*, поне до към края на Юни, когато се очаква да излезе vol. 5 на Giant Days. Тогава вече ги мятам всичките в кошницата в Amazon и ще потривам доволно ръце.

Гери:
Giant Days vol. 1 (Allison + Treiman + Sarin + Cogar)

Giant days е попадение в десятката откъдето и да го погледнеш. Историята, илюстрациите, хумура, емоциите докато я четеш. Много се радвам, че с Тихи взаимно си избрахме точно тази книжка за това предизвикателство.

5. Прочети книга по свой избор, просто защото другарчето ти иска да си щастлив

Тихи:
Десет малки негърчета (Агата Кристи)13556230

От тази кримка ми бяха останали има няма двайсетина листа по времето, когато започваше BookBuddyAThon, та беше логичен избор за последното предизвикателство. Подхванах я в пълно неведение за историята, знаех само, че това е една от най-известните творби на авторката. Романът разказва за десет души подмамени да посетят малък английски остров, където един по един започват да намират смъртта си. Отдава не бях зачитала нещо на Агата Кристи и тази книга ме върна назад към спомените за умението на авторката да те накара да се усъмниш едва ли не във всеки, докато четеш и се опитваш да отгатнеш кой е убиецът. Учудващо, но предположението, което бях направила някъде след първата една трета от книгата, се оказа вярно, макар детайлите да ми просветнаха едва на последните няколко страници. Класическото крими ми е от любимите и това книжле не беше изключение. Даже ми домъчня за мис Марпъл и Поаро. При следващото прибиране до родния град, определено ще нарамя още книжки на Агата Кристи за носене към София.

Гери:
Paper Girls vol. 2 (Brian K. Vaughan)31338724

Продължението на Paper girls е ужасно добро. “Saga” е поредица отново на Brian K. Vaighan, която също чета и обожавам, и мисля че точня тя ме заплени и отвори вратите на света на graphic novel-ите за мен. Ако не сте чели нищо негово е хубаво да знаете, че един от най-големия чар на произведенията му е, че са леки странни и неочаквани – никога не предполагаш как точно ще се развие действието и кое ще е поредното предизвикателство, което ще изскочи пред главните герои.

И няколко заключителни думи…

Гери:
Много харесвам крайния резултат от това предизвикателство. Чувствах се нахъсана и вдъхновена за нови книжки, успешно се справих с избраните за четатона. Нямам търпение да го повторим някой ден, защото точно това им е хубавото на четатоните, можеш да си измисляш собствени правила и да ги променяш както ти е удобно – важно е забавлението и вдъхновението. А с Тихи определено се забавлявахме обсъждайки в офиса кой докъде е стигнал и как се справя. (Само не знам как ни търпяха колегите ;D)

Тихи:
Пет завършени книги за около седмица. Ако някой ми беше казал, че ще отметна толкова заглавия за 8 дни, щях да го попитам дали не е болен. Е, вярно, общият брой прочетени страници не е голям, само 711 (мда, броих ги, даже разбивка по дни имам), пък и голяма част от тях са илюстровани, но са повече от обикновено, та им се радвам. Гери го каза много добре, емоцията беше пълна, а вдъхновението – завидно добро. Само чакам деня, в който съседа по бюро на Гери в офиса, ще ни насмете, че само му висим на главата и мелим за книги двете. То си е почти ритуал вече, всяка сутрин едни 20-тина минути сутрешна раздумка на книжна тема и тогава се почва работа. Иначе деня не върви направо.

Източник на снимките: Goodreads


*Който вече наруших, естествено. Няма спасение за клетата ми душа. Да знаете добра група на АКК (Анонимните Купувачи на Книги)?

Вашият коментар

