Книги

TBR | BookTubeAThon 2017

Тихи:
След порядъчно затишие, двете с Гери отново се появяваме на линия със съвместен пост. Дойде време за годишното издание на BookTubeAThon и за разлика от миналата година, този път решихме да си правим компания в начинанието. Това веднага следва да подскаже, че отново поразтеглихме официалните срокове, при това най-безсрамно и без никакви угризения. Давам думата на Гери за повече подробности.

Гери:
Време е за BookTubeAThon 2017-тааааа <3! Естествено по добрите закони на Мърфи се пада в седмица, в която няма да мога да чета особено много и затова и тази година мисля да чийтна като направя няколко промени по сроковете така че да ни е удобно и на двете с Тихи. Преди да започна, ще отбележа факта, че и за този readathon пак правим общ пост в блога на Тихи, не защото не искам да си възобновя блога или нещо подобно, но просто не ми остава време, а искам да го направя като хората.

Тихи: 
Аз разбира се, нямам търпение Гери да възроди блога си и отново да чета интересните ѝ статии, но и в същото време ми е особено приятно да ми гостува тук. Ето защо, щом тя предложи нов съвместен пост за BookTubeAThon-а, аз бях с две ръце ЗА.

Тук искам да вметна и че официално четатонът ще се проведе между 24-ти и 30-ти Юли и отново ще включва видео и Instagram предизвикателства, в които всеки желаещ може да се включи. Очаквам доста вдъхновяващи снимки от Гери, току виж и аз се разпиша с някой заблуден опит.

Гери: 
Та да започвам с какви промени сме нанесли. Първо започваме четатона на 16.07.2017-та, Неделя и ще го завършим в края на месеца, главната цел е да не се напрягаме, да четем спокойно и с удоволствие и да се забавляваме в процеса. А сега да кажа моята малка купчинка и предизвикателствата.

Тихи:
Аз като черна станция да вметна, че тази година организаторът на BookTubeAThon, Ариел Бисет, съвместно с Penguin Random House UK прегладат общо четиво на участниците в събитието – Juniper Lemon’s Happiness Index на Julie Israel. Двете с Гери вече си бяхме оформили купчинките, когато книгата бе обявена, така че няма да стигнем до нея, но не се съмнявам, че ще има достатъчно желаещи да я прочетат.

Та нека се върнем на предизвикателствата и какво сме си подбрали за тях…

1/ Read a book with a person on the cover.
(Прочети книга с човек на корицата.)

Гери: За целта избрах  “So much I want to tell you” на Anna Akana.  Ще спестя обясненията за какво се разказва в книгата, копирайки части от анотацията. Когато завърши BookTubeAThon-а, ще разкажа повече за историята, като споделя и мнението си.

Тихи: “Ten Things I Love About You” на Джулия Куин. Изборът тук беше лесен, корицата идеално пасва на предизвикателството, пък и се точех на книжката от известно време, че нали е трета в трилогия, тъкмо да си завърша поредицата. Не съм сигурна дали ще успея да я завърша по време на четатона, но се надявам поне да съм напреднала с четенето ѝ.

2/ Read a hyped book.
(Прочети популярна книга.)

Гери: “Каравал” на Стефани Гарбър. Доста се колебах в коя категория да сложа тази книга, защото само като видях корицата, знаех че искам да я прочета. Но тъй като е постоянно в интернет пространството, отговаря идеално на тази категория.

Тихи: “Къщата на езерното дъно” на Джош Малерман. Чуденка си беше кое от всички нашумели заглавия, които се мъдрят на библиотеката ми, да избера. Нещо не съм в настроение да подхващам нова поредица в момента (поне докато не завърша някоя друга преди това), а и съм му хвълила око на Малерман от известно време, та се спрях на това книжле. Не съм сигурна какво да очаквам, но пък това си е интересната част.

3/ Finish a book in one day.
(Завърши книга за един ден.)

Гери: “5 seconds” на Bryan Lee O’Malley. Естествено, че си избрах графичен роман за това предизвикателство. Въпреки, че повечето книжки от избора ми са тънички, рядко успявам да чета една книга постоянно през целия ден. Но с графичните романи това ми се получава доста лесно, а особено за 5 seconds имам ужасно високи очаквания и нямам търпение.

Тихи: “Very Good Lives” на Дж. К. Роулинг. Нека бъдем реалисти. Единственият начин кака ви Тихи да завърши цяла книга за един ден, е да подхване нещо тънкажно и приятно за четене. Very Good Lives”, книжен вариант на реч изнасяна от Роулинг пред дипломанти на Харвардският университет, ми се стори перфектна за случая, още повече, че ме е подгонила някаква жажда за нехудожествена литература.

4/ Read about a character that is very different from you.
(Прочети книга с герой, който е много по-различен от теб.)

Гери: “Любова е “целувка на дама”” на Елизабета Флумери и Габриела Джакомети e романтичната книга от юлския Gembox.  Не знам много за историята, но главната героиня е темпераментна и със силна страст към готвенето. А аз колкото и да обичам резултата от това да си направя някой сладкиш, определено не съм страстна готвачка.

18841490

Тихи: “Hard to Hold on To” на Лора Кей. Новела от поредицата Хард Инк, в която главна роля играят Изи Кантрел и Джена Дийн. Тъкмо миналата година прочетох втора книга и време да се постресна и да продължа със следващата в поредицата, която се пада точно Hard to Hold on To”. С Джена имаме едно-две общи неща помежду си (като афинитета към книгите), но с Изи хич не си приличаме, та тази новелка е идеална за това предизвикателство.

5/ Finish a book completely outdoors.
(Прочети цяла книга навън.)

Гери: Тук леко ще е чийтна, почнах да чета “13 причини защо” на Джей Ашър преди няколко дена. На половината съм, но останалата половина ще прочета на терасата навън, така че ще се брои. Ще съчетая и с това че част от “So much I want to tell you” ще слушам навън като аудиокнига и така ще събера цяла книга ;Р.

Тихи: “Giant Days vol. 2” на John Allison, Lissa Treiman, Max Sarin, Whitney Cogar. По време на BookBuddyAThon-a с удоволствие прочетох vol. 1 от този комикс в електронен вариант и толкова се зарибих, че си поръчах книжните издания, така че с удоволствие ще отметна vol. 2 и то на чист въздух (или в тролея на път за работа, според зависи).

6/ Read a book you bought because of the cover.
(Прочети книга, която си купил/а заради корицата.)

Тихи: “Когато Марни беше там” на Джоан Г. Робинсън. Рядко ми се случва да купя книга основно заради корицата, така че нямах много опции за това предизвикателство. В първия момент дори не можах да се сетя за такава книга. След миг на проблясък обаче, си припомних две заглавия, които отговаряха на условията. “Когато Марни беше там” беше логичният избор – фантастична история с елементи на мистерия, която определено звучи интересно. Пък и някак не бях в настроение да чета “Дракула” на Брам Стокър (изд. Deja Book).

Гери: Хем, за да имаме една обща книга, хем защото тази книга е перфектния избор за тази категория (година след като съм я взела, все още не съм прочела анотацията ѝ) – “Когато Марни беше там” – Джоан Г. Робинсън.

332329067/ Read seven books.
(Прочети седем книги.)

Гери: Не вярвам да успея да го докарам до 7 книги, но тъй като съм огромен оптимист, ще добавя, че ако ми остане време, ще прочета и “Harley Quinn, Volume 2: Joker Loves Harley”.

Тихи: Шансът да прочета седем книги по време на четатона, пък било то и в нашия удължен вариант, е кажи речи нулев. И все пак обичам да имам опции, така че вероятно бих подхванала “Серафина и черният плащ” на Робърт Бийти. Или може би “Crow” на Ted Hughes. От друга страна имам други три книги, които са в процес на четене… Нека кажем, че ще е въпрос на вдъхновение.

И за финал пожелаваме приятно четене на всички, които решат да се вземат участие в BookTubeAThon 2017!

Вашият коментар

